Tuesday, February 10, 2004

Salam....

Kapas dan lalang...
Yang terbang ditiup angin.....
Tanpa arah tuju....
Hanya mengikut kata angin....
Ke kiri, maka ke kirilah kapas dan lalang...
Ke kanan, maka ke kananlah kapas dan lalang....
Begitu juga dengan depan dan belakang....
Berputar angin, maka berputarlah kapas dan lalang....
Semakin laju putaran angin, semakin laju putaran kapas dan lalang....
Dan semakin sesak nafasku memerhatikannya........
Sesak dada....
Sesak segalanya....
Mengapa harus masalah seperti ini harus aku hadapi?
Tapi masalah ini, aku yang cari....Sengaja dicari...
Kenapa aku cari masalah ini?
Sebab aku bodoh...
Ya, aku memang BODOH!
Aku boleh mengelak, tapi aku bodoh, aku tetap mengadap, menadah dan menganga...
Kini masalah depan mata, dan aku tidak dapat lari...
Memang aku takkan dapat lari dari masalah ini sampai bila-bila...
Seumur hidup aku...
Membelenggu, menghantui...
Selagi aku masih hidup....

Jalan penyelesaian?
Jangan tanya aku...
Sudah tidak ada jalan penyelesaian....
Melainkan menghadapinya.......
Aku sudah tidak mampu menggalas beban ini seorang diri....
Tapi tiada siapa yang dapat membantu sekarang....
Bak kata seorang sahabat, "aku dah nampak all the consequences, Q"......
Aku juga dapat melihatnya.....
Lebih jelas darimu, sahabatku....

Terima kasih atas sokonganmu wahai sahabat-sahabatku....
Aku menyayangi kalian....
Amat menyayangi.....

END.

  Listen, i know you are watching what i'm doing. So long i finish my work, i don't think it's a problem if i want to take a bre...