Monday, May 16, 2005

Today is Teacher's Day..
Happy Teacher's Day to all teachers out there..
Speaking of teachers, the first thing came to mind is school...
Speaking of school, hmmm....

Tetiba terhimbau lak nostalgia lama masa sekolah dulu... Ada sorang cikgu nih, aku memang takkan lupa sampai bebila. Cikgu Jamaluddin. Aku tak ingat pulak nama bapak dia. Dia ni mengajar aku sejarah tingkatan 4 ngan 5.
Sekolah aku ni dulu, bebudaknya nakal yang amat sangat. Maka, setiap kelas, akan ada satu buku laporan, and buku ni, akan diisi oleh cikgu yang mengajar. Meaning, lepas habis je period cikgu tu mengajar, dia akan tulis report dalam buku tu, kalau ada budak ponteng kelas n stuff. Then, ada satu hari ni, aku bosan sangat ngan kelas dia. Ekceli, cikgu ni besh, kelakar nak mapuh, tapi hari tu, mood aku tah gi mana tah. So, disebabkan bosan, aku pun main la pisau lipat yg harga seposen kalau korang beli kat koop sekolah tu.
Aku main tarah tarah tepi meja, potong pemadam jadi kecik kecik, then letak kat pembaris, lentikkan pembaris, then tembak pemadam tu kat kawan aku. Memula aku tak perasan yg cikgu duk tengok je perangai aku. Pastu, bila dah abis masa dia ngajar, dia boleh tulis kat dalam buku report tu, dengan pen merah dan tulisan huruf besar "FASIHATULHUSNA MAIN PISAU!". Giler babeng cikgu nih.
Pastu esoknya, aku kene panggil ngan GPK1, pasal report yang cikgu tu tulis. Berasap jugakla telinga aku dengar syarahan GPK1. Mana tidaknya, men pisau dalam kelas, manala tak dapat syarahan percuma. Pehtu, aku cam tak puas hati la ngan cikgu ni kan, then aku confront dia, tanya pesal dia tulis camtu dalam report. Jawapan dia senang je "saya tak nak disalahkan kalau awak tercederakan diri awak sendiri". Cheh... Ampesss.

Maka berakhirlah kisah saya tentang seorang guru yang bernama Jamaluddin (tapi tak ingat nama bapanya).
Sekian, terima kasih.

  Listen, i know you are watching what i'm doing. So long i finish my work, i don't think it's a problem if i want to take a bre...