Friday, April 18, 2008

Engkau dah pandai buat alasan?
Belum dengar lagi alasan aku.
Lagi banyak.
Lagi maha hebat.
Sampai terkedu.

Bukan.
Bukan aku banyak alasan.
Aku cuma tak berminat.
Itu saja.
Aku jenis manusia yang kalau aku tak rasa teruja, aku akan jadi malas.
Tapi rajin mencipta alasan untuk menolak.
Kerana aku sedikit bermasalah untuk mengatakan "tidak".
Jalan mudah, cipta alasan.
Itu dan ini.
Aku tahu kau dah bosan.
Tapi kau masih mengharap.
Salah aku?
Aku tak pernah beri kau harapan.
Walau sebesar hama.
Aku beritahu yang sebenarnya pada kau.
Dan aku pernah juga meninggikan suara pada kau, tentang perkara ini.
Apa yang kau harapkan dari aku?
Dan dengan aku, kau perlu tegas.
Jangan biarkan aku pijak kepala.
Sebab kalau aku dah mula memijak kepala, aku akan melampaui batas.
Kemudian aku akan bosan.
Kemudian,
SELAMAT TINGGAL!

Aku angau.
Ha ha ha.
Nak orang basuh ke sweater tu, yang?
Nanti kalau dah basuh, hilang lak bau.
Dah takleh nak bawak tidur dah sweater tu.
Hmmm.....
Tak payah basuh la, eh?
Nanti sayang basuh sendiri, k?
Love u a lot, sayang.

  Listen, i know you are watching what i'm doing. So long i finish my work, i don't think it's a problem if i want to take a bre...