Monday, August 25, 2008

Lambat betul esok ni nak habis. Aku dah bosan dengar kat tv n radio propa pasal Permatang Pauh ni. Jelak! Baik aku layan radio Arab je ngan Ayah aku, channel 868.

Pasal UiTM n ketuanan melayu ni pun satu hal. Aku Alumni UiTM, n aku tak rasa tergugat pun kalau nak dibuka 10% to non-bumi masuk UiTM. Sebab aku masuk UiTM ni masa sebelum jadi U lagi. Aku masuk masa still lagi ITM. Dan aku amat bernasib baik tak jadi buruh paksa duduk kat stadium Melawati masa Tun isytiharkan ITM jadi UiTM. Kalau nak cerita pasal melayu n bangsa lain ni memang sampai bila pun takkan habis. Of course setiap orang akan backup bangsa dia sendiri. Ni belum cerita pasal kenegerian lagi. Oh, you dont want me to go there. Trust me. You dont.

Semuanya balik pada diri sendiri sebenarnya. Melayu malas? Bukan. Aku pernah jumpa Cina yang malas. It's all in you. It's all in your mind. Takde sape boleh ubah diri melainkan dirinya sendiri. Baca Al-Quran, bukak balik kitab hadis. Well, since most Malays are Muslim kat Malaysia ni, sebab tu aku tulis camtu.

  Listen, i know you are watching what i'm doing. So long i finish my work, i don't think it's a problem if i want to take a bre...